Ställd

Det känns som att allt jag har trott på har vänts upp och ner.

Igår var vi och fikade efter Idun, jättemysigt! I solen på en liten mini utecaféservering satt vi. Sedan var det fest och jag var verkligen nervös. Gamla vänner, allt jobbigt kommer tillbaka. Jobbiga tankar. Jobbig situation. Men allt har vänts upp och ner. Folk var glada att jag såg ut att må bättre. Det är svårt att beskriva för jag känner mig lite förvirrad. Som att det inte är verkligheten. Jag vet dock att jag måste nu utgå från mig själv, för att inte tappa bort mig igen. Men det är fan jobbigt allting. Hon som höll i det hade också ätstörningar och jag kan inte låta bli att avundas smalheten. Ja, hon såg sjuk ut, men fan, jag vill ju också vara smal. Det var en annorlunda kväll och jag känner att det är mycket att tänka igenom. Det finns verkligen många som mår dåligt och jag tror att det blev lite för mycket av det igår. För jag blev den andra ventilerade med. Och jag kan inte säga att jag kan hantera det helt bra.

Jag satt och kollade igenom gamla bilder från när jag var som smalast. Asså, det är ju inte snyggt. Verkligen inte. Och jag tyckte nog inte det då heller, men jag kände mig snyggare iallafall. Och jag är ju fan inte snygg nu heller, så jag känner mig fast i något mittenläge. Jag vet att det var inte okej och jag mådde inte bra, men fan jag vill inte se ut såhär nu heller.

Kommentarer
Postat av: Tove

Ger dig världens största kram.. jag förstår precis hur du känner.. till punkt och pricka, men du..



.. ser du inte att du är supersmal? Du är det, fortfarande.. herregud Therese,man tror ju nästan att du driver när du inte tycker att du är snygg.. Du vet ju att jag har sagt, som så många andra också håller med om, att du är en av de snyggaste personerna jag känner.. det är SANT!



Håll ut, du är ju skitbra, kom ihåg det. <3

2011-04-09 @ 16:17:16
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, gumman.. Precis som du säger så VET du att du var för smal, men känslan sade något annat. Då vet du åtminstone att känslan har fel, det vet du. Att det bara sitter i ditt huvud. Och fortsätter du utmana, så kommer du att bli friskare. Och blir du friskare, så kommer det inte kännas så. Då kommer det kännas som det ÄR, och du kommer se att du fortfarande är otroligt smal (jag trodde verkligen att du hade lägre BMI än vad du sade!). Du är min enda fikakompis som går att missta för en liten porslinsdocka, haha!



sv: Äääälskar långa kommentare <3! Och vilka mysiga frågor, tack! :D

Jag fikade med pojkvännen denna gång. Men på måndag ska jag fika med Lovi, så får vi se om jag hittar någon till onsdag. Jag måste ju fiiiika, ju!

Fast jag föredrar ju att fika med dem jag brukar fika med, då vet jag åtminstone att jag har trevligt ;) (dvs, Therese-fika, givetvis!)



Och du har helt rätt om lägenheten, det kommer en. Det gör ju det. Jag är bara så grymt ivrig, så det går inte! Ska bli så underbart att flytta.. :D



Stooora kramar! Är du ledig på onsdag, så tjinga till!

2011-04-10 @ 12:56:18
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Anledningen till att du KÄNDE dig snyggare då var din undernärda hjärna som ljög för dig. Anledningen till att du ÄR snyggare nu är att du har ett helt annat liv i ögonen, du är en person man VILL umgås med, för att du är så himla fin och underbar. Sådetså.



sv: Ja men visst, det var superskönt, för dom andra var ju helskumma...



Jag och en vän gör en diktsamling som vi ska ge ut tihi :D och så analyserar vi dikter av olika författare och så. ska bli riktigt roligt. så tänkte vi ha en bild på oss två på framsidan.



Massa kramar gumman <3

2011-04-10 @ 14:42:40
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: emma

Usch, tankarna kan vända så fort och i och med en enda händelse kan den där tveksamheten och förvirringen komma som ett slag i ansiktet.

Förstår att det måste ha varit jättetufft, och du har rätt i att du måste fokusera på dig själv! Men det är ju verkligen enklare sagt än gjort det där.

man blir påverkad av andra även fast man inte vill..



Men som sagt, försök fokusera på DIG. det är DU som ska bli frisk, hur andra än mår.

Du är SKITBRA, och du verkar så klok och insiktsfull så jag är säker på att du fixar det här.

Och nu är det ju så att jag bara sett dig på bild.. men utifrån de bilderna så kan jag säga som så att jag tycker du är jättesnygg!!! Verkligen jättefin.

Livet kan vara roligare än massa fokus på vikt och smalhet, jag tror absolut det, och det hoppet håller mig uppe. :)



sv: Tack för dina peppande kommentarer, vad glad jag blir!! :D

Kan bara säga detsamma till dig: fan, bra jobbat med jeansen i fredags!!

Det tar verkligen emot att ha på sig tighta jeans, men det är ju så gaalet snyggt med ett par tighta jeans, och då ska man ju helst ha lite rumpa att fylla ut dem med också, höhö. :P



KRAMAR <33

2011-04-10 @ 19:09:57
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv: åh jag förstår dig verkligen för det är samma här. orkar lixsom inte göra nått samtidigt som jag mår ännu sämre av att bara gå hemma. blir ju verkligen som en ond cirkel som sagt. jag försöker hitta på lite om dagarna iaf o så länge jag bara har nått annat o göra än att sitta hemma (framför datan typ) så känns det mkt bättre och inte så ensamt. hoppas du kämpar på finis! hur gåre för dej nu? PUSS

2011-04-10 @ 19:20:15
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: Alex

Tack så jättemycket för dina kommentarer!

Den där förvirringen är grymt jobbig..känner igen den alltför väl. Men du måste försöka välja sida..och stå för det! Ju oftare du gör det i tanken destu mindre blir det andra sjuka.

För NEJ, att vara mager är inte fint nån stans..

2011-04-10 @ 20:01:20
URL: http://beyondheaven.blogg.se/
Postat av: Emma

försår hur du känner gumman, men vet du vad den smalheten är verkligen inget att sträva efter för fem öre.. det finns inget inget inget bra med det och påminn dig om allt det negativa med den och då tror jag inte att vi avundas den så mycket längre eller hur?



hahaha ja det var ett aprilskämt först therese men sedan blev det faktiskt en tanke som grodde och kän

ndes helt rätt:)

BE STRONG GUMMAN!<3

2011-04-10 @ 21:12:43
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det där är så jobbigt när man blir den alla ska komma och prata ut med. När man själv kanske inte känner sig på topp.



Men då måste du helt enkelt bara säga att du inte orkar lyssna. Det är svårt, det är jobbigt. Men ska du må sämre för att de ska må bättre, eh..? Nej. Du måste prioritera dig själv. Det var ju dessutom fest och ingen terapi för någon, ellerhur? :)



Ta hand om dig, kram!

2011-04-10 @ 23:56:01
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

"Jag vet att det var inte okej och jag mådde inte bra, men fan jag vill inte se ut såhär nu heller" - precis så känner jag också. Hur fan ska man kunna stå ut? Man kan bara hoppas på att det kommer kännas bättre med tiden.

2011-04-11 @ 23:00:13
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: viktoria

Att vara sjukligt smal innebär inte att vara lycklig, kom ihåg det!! :) Fortsätt kämpa tjejen!

KRAM!!!

2011-04-12 @ 18:20:34
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0