smalhet

Jag har tänkt på en sak om det här med att vara smal. Jag jämför mig så mycket med andra och runt omkring mig ser jag folk är som är väldigt smala. Och jag skulle inte vilja påstå att jag har en förvrängd bild av andra och mig själv till jättestor grad. I tidningar och filmer kan folk vara väldigt smala. Är det så att vi har blivit så vana att se smala människor att det i våra ögon faller naturligt och därför reagerar man sällan på att folk är för smala. Jag kan se bilder på mig när jag var som smalast och tycka att det ser ganska normalt ut. Jag tycker att alla ser ganska normala ut när dom är smala och eftersom jag vet vad jag väger och hur jag ser ut, kan jag ju samtidigt förstå att vissa borde vara just för smala. Tror ni att vi är så vana vid att folk är för smala och att vi har sett det så mycket i film, tidningar och whatever, att det för smala blir normalt?

Kommentarer
Postat av: camilla

jag tror säkert det kan vara så.. ganska läskigt egentligen.

Tittar man ex på modeller förr, hur klädesmodeller o liknande såg ut förr så är det bra stor skillnad.

samhället har blvit så förvrängt :/



ha en fin kväll

2011-08-14 @ 21:54:55
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Ja.. Det kanske är så. Har tänkt lite på det, om vi faktiskt normaliserar smalheten.

Men egentligen tror jag att det i så fall ÄVEN är en kombination av en förvrängd verklighetsuppfattning, eller endast det. Jag tror inte man kan utesluta det, alls, tyvär.. :/

2011-08-15 @ 07:03:03
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0