midnattsblått

Att måla är kul. Man försvinner in i bilden, skapar, stänger av omvärlden. Eller tänker, men samtidigt får man vara kreativ och utför något annat än vad tankarna fokuserar på. Idag gav det mig en bra känsla.

Men den raserades snabbt när mamma pratade med mig. Hon kan få mig att känna mig så värdelös. Jag känner mig pressad, får ångest, är inte tillräckligt perfekt. Krav på mig själv. Nu måste jag gå och gottgöra mitt hemska beteende.

Idag träffade jag lilla gruppen. Det var väl okej, fast nästan lite jobbigt. Låter tankarna om det vara osagda.

Här är min lilla tavla jag gjorde idag. En present. Lite modernistisk sådär. Vad tycker ni?

 

och nu känner jag mig bara fetast i världen


Kommentarer
Postat av: Lovisa

herrmingud vilken fin tavla! Den borde du verkligen vara stolt över!



Jag vet hur det är att få alla lyckliga känslor och självförtreoendet raserat på en sekund, men du är bra!

Och tack tack tack TACK så jäkla glad jag blir. DU ÄR BRA!

2011-02-28 @ 20:15:05
URL: http://lovili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0