det går bra nu..

Igår var det verkligen trevligt när vi gick ut och tog en drink. Jag har nog faktiskt inte insett att jag tillhört en av dom som inte riktigt hängt med, utan tänkt så mycket så att jag varit i min egna lilla värld när jag varit med kompisar och ute och sådär. Men igår ansträngde jag mig till tusen att fokusera på de andra, lyssna, prata och ha kul och inte sysselsätta mig med andra dåliga tankar. Det funkade och jag hade kul!

Igår var det fika, mys mys. Idag var det fika med gamla kompisar. Och imorrn blir det idun fredagsfika. Det är fan värt med fika!

Jag känner att det går rätt bra nu. Jag tycker att jag är bra! Och samtidigt blir jag då så rädd. För jag hade en tillbakagång senast i helgen och jag är så rädd att jag inte ska klara av att hålla mig uppe över ytan. Och att idun snart är slut, att jag ska bli helt ensam, att jag inte kommer att klara av allt vad som sedan ska hända. Jag är rädd.

Nästan såhär såg min goda drink ut igår


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du klarar dig! Sålänge man vågar erkänna för sig själv och be andra om hjälp när det är jobbigt klarar man sig. Ingen är övermänsklig och klarar allt, men man kan ta hjälp av andra! :)



Och jaa, det är bättre fast det går i vågor (som allting). Vissa dagar äter jag vad som helst utan ångest och vissa dagar äter jag fast har megaångest... ;)



Sv; Nej, jag har min skiva 25e maj, är så himla taggad!! ;)

2011-04-07 @ 21:38:09
URL: http://lovili.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du kommer klara det, Therese. Du har fortfarande kvar stödet, du kommer fortfarande kunna ha kontakt med gamla Idun-vänner, du kommer kunna tala med terapeuter om du vill. Du släpps inte helt, du kommer alltid kunna ha någonstans att vända dig, vet du :)



Och vad kul att du hade det bra igår! Eller i förrgår, menar jag, när du var ute och umgicks. Det går när man väl anstränger sig, och snart kommer det gå utan att du ens behöver försöka, det vet du. du måste bara komma in i den sociala strömmen igen ;)



Och fika är verkligen livet! Snacka om att det var roligt att vi gick om varandra. Satt mannen kvar och lyssnade på er igår också? Haha, han var inte där när jag var det, åtminstone..



Vi älskade den stora, den på 42cm2. Den var uuursnygg, inredd, fräsch, ren.. Inte alls skabbig. Men med hyran på 5000kr/månaden med en framtida höjning på 2,4%, så var den inte aktuell: TYVÄRR. jag har inte kunnat sova på hela natten för att jag varit så exalterad över att jag KUNDE ha flyttat till nästa helg!!



Och nej, jag fick inget rabattkort. Men jag ska dit på måndag igen, då ska jag allt fråga! :P

2011-04-08 @ 09:44:52
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Rebecka

Va kul att det går bra nu! :) Du blir inte ensam, man går ju till sin behandlare 10 gånger till. Visst, 10 gånger är lite men om man inte tar dem tätt efter varandra kan man få stöd ganska länge efter dagvården. Du kommer klara det galant är jag alldeles övertygad om! :)

2011-04-08 @ 20:50:12
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: emma

Åh men vad fint, Therese! Så glad jag blir av att läsa. Och rädslan kommer förmodligen finnas där, men det är det friskhetsprocessen lite går ut på: man möter sin rädsla. Det finns tyvärr inget lätt sätt, vi måste våga hoppa utan fallskärm litegrann. Men tänk vad fint det vore att flyga. Vi måste lita på våra vingar tror jag. Fint, Therese, det gör mig så glad att läsa, som sagt!



Sv: TACK vännen. Du gör mig så glad och alldeles varm inombords. Tack för dina fina ord som verkligen hjälpte.



Och tack för att du hjälpte mig komma på andra tankar. Jag provjobbade på DinSko, och det gick fint! Så nu har jag jobb för våren och sommaren, jätteskönt verkligen.



KRAM OCH STYRKA!



<3

2011-04-09 @ 10:41:29
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Matilda

Inte ensam!!

2011-04-11 @ 09:41:08
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0