en bättre dag

Idag har det varit mycket bättre. När jag är nere i det deppiga tror jag inte ens att det blir bättre av att göra saker men nu i efterhand tror jag faktiskt det. Att låta sig känna att det är dåligt men att sedan sysselsätta sig iallafall, för det blir bättre, det märker jag ju. Igår åkte jag med mamma och köpte fika och vi satte oss ute i naturen. Sen åkte jag hem till en kompis. Jag tror att det är viktigt att uppmärksamma att det är okej att må dåligt, men att kanske inte vara i det så länge. Sen måste jag säga att ni är helt underbara med era kommentarer och det hjälpte verkligen med det ni sa! Jag ska nog lyssna lite mer på vad andra säger och ifrågasätta det jag själv tänker. För jag orkar inte riktigt längre. Varför hålla kvar i det ständiga självhatet. Det mår jag inte bättre av. Så nu ska jag försöka göra det bästa lite av situationen, sen ska det komma naturligt. Det kommer kanske inte gå direkt, det kommer komma dippar och det ingår ledsenhet i livet, men det ska inte betyda allt. Även fast det är lättare att tänka negativt om sig själv. Och på något sätt blir jag så färgad av vad andra tycker, men bara av det negativa. Eller vad jag tror att de tycker. Så varför inte lyssna på vad andra faktiskt säger, för det är mycket fint också. Fast det är svårt, jäkligt svårt, men det måste gå, någon gång.

Idag lunchade jag med tre små fina tjejer från Idun och det var mysigt. Sedan gick jag och gjorde det jag är bäst på: shoppade. Jag älskar skor. Sen lite second hand också. Sen nu Ben & Jerry. En bra dag idag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken smak blir det? :)



Jag gillar den här, lite mer optimistiska Thessan. För det finns faktiskt något positivt i alla situationer, och man kan göra alla stunder lite ljusare. Det gäller bara att se det från ett annat perspektiv.



Att inte slösa bort tiden, som vi talat om, så mycket...

2011-04-13 @ 20:35:08
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

ÅÅh, COOKIE DOUGH. Jag hatar dig lite just nu (ehehe).



Det är ingen fara. I förrgår hade jag en skitdag, jag med. INGENTING var rätt, allt var fel. Spenderade tiden storgråtandes i sängen en timme. Det är så man får göra - få ut det. För det känns ju inte värre efteråt, right? Sedan att man får ligga där och blanda tårarna i skålen med yoghurt bara för att det råkade vara mellis-tid när jag bröt ihop, det var väl en annan sak.. (och turligt nog hade psykbrytet ingenting med anorexi att göra.. HALLELUJAH! :o)



Wooh, verkligen? Vad coolt! Det BORDE verkligen vara naturligt. Inte bara för att det är så jäklarns gott, utan också för att annars vore jag väääldigt onaturligt, haha :P

2011-04-14 @ 06:09:56
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lissie

Låter fint att du haft en bra dag. Det är verkligen så, att det blir bättre av att sysselsätta sig, även om det är svårt att tro när man är fast där i apatin...



Tack för din kommentar. Det är väl sådär med min syster. Väldigt mycket upp och ner men det är bättre rent fysiskt. Och det är väl alltid något.

Är väl ungefär samma med mig, svårt med tankarna. Kanske något du känner igen?



Kämpakramar till dig, hur som helst :)

2011-04-14 @ 10:06:23
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Tusen tack för din långa kommentar med många kloka synpunkter! Blir alltid lika förvånad över att någon känner igen sig i mina tankar, men man är väl inte så unik i sitt dåliga mående som man tror. Vi är alldeles för många som tänker negativt om oss själva.



Jag ska också försöka börja lyssna mer på vad andra säger. Självhatet är ju bara samma gamla visa som man har hört tusen gånger förut. Har bara så jäkla svårt på att tro på det om det är någonting positivt, tänker antingen att personen försöker vara snäll eller att han/hon inte vet hur det egentligen ligger till. Men om man bara tar till sig egen negativa feedback lär man få en förvrängd bild av verkligheten, det är ju bara en sida av myntet. Lite mer demokratiskt också att även värdera andras åsikter ;)



Hmm, bra idé det där med att ta med sig någonting att skriva i till SCÄ. Ofta tänker jag mest "jaja" men ibland slår han huvudet på spiken, haha. Någonting jag ska göra är i alla fall att sammanställa fina kommentarer som jag fått och ta fram vid behov.



Hoppas att du haft en bra dag idag också, såna gillar vi!

2011-04-14 @ 18:29:23
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Maja

Frågar samma sak som Emli, vilken smak blev det? =)

Och härligt att du mår bättre nu, det gillar vi stort!

Puss på dig tjejen! <3

2011-04-14 @ 19:13:09
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: emma

Låter som en finfin dag värdig en finfin flicka Therese.



sv: Åh då ska du få göra det, min vän! Och TACK, för din underbart fina kommentar. Blir så glad av orden en vacker skogsälva haha. underbar är du. och jag blir så glad av att jag kan vara motiverande för andra.



Massa kramar på dig, VACKRA människa <3

2011-04-14 @ 19:29:26
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0