en dag

Dagen har verkligen inte varit bra. Gråtit och varit nere. För jag vill inte, vill inte behöva känna såhär, se ut såhär. Och vad jag tänker om livet. Jag tänker inte ens skriva det, för det är först nu jag känt att det jag tänker kanske inte ens någon annan behöver höra. För det är inte bra. Allt runtomkring mig påverkar, det är inte bara inifrån även om det är en stor del. Och därför blir allt så himla jobbigt. Kompisar, familj, samhälle, allt.

Jag vill så gärna kunna säga att det är bra, men det kanske är dags att på riktigt lägga fasaden åt sidan. Det är inte bra. Men kravet är för stort. Jag måste leva upp till bilden runt omkring mig, för annars är jag inte accepterad. Jag måste vara glad för det är enda gången andra upskattar mig. Ensam eller borttappad. Härliga alternativ.

Kommentarer
Postat av: Becka.

Jag tror att folk kan uppskatta dig även om du inte är glad hela tiden. Visst vill nog folk att du ska vara glad, men de BEGÄR DET INTE av dig. Det enda de begär är att du ska vara du, glad eller ledsen eller förbannad spelar ingen roll.

Jag känner inte dig, men jag tror att du är en fin tjej och att du är bra vilket humör du än är på.

2011-04-12 @ 20:05:17
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Min dag var också så idag. Minst två timmar spenderades storgråtandes i sängen.



Man FÅR må skit. Man får hata, man får vara arg, man får tycka allt är meningslöst och hopplöst och hemskt och förjävligt.



Men man får inte låtsas. Och det säger jag bara, för att jag vet att det gör saker värre. Att låtsas som att man hela tiden mår bra, är lycklig, lever livet.. Det bygger bara upp, gör saker mer smärtsamma. Acceptera att du ibland mår skit - kryp upp hemma med en bra bok och titta på en film, ät lite yoghurt och flingor och tyck synd om dig själv. Jag lovar, det hjälper mer än att gå ut på stan och låtsas. Ut och umgås ska man göra när man orkar, vill och kan - annars blir det bara fel.

Det viktigaste är att erkänna sanningen för sig själv.



När vi fikar eller träffas får du vara hur ledsen/arg/gråtig du vill. För mig är det okej, för du behöver inte vara glad hela tiden. Jag vet redan.

2011-04-13 @ 07:24:22
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

ÅÅ gumman hoppas allt känns bättre idag? så länge man reser sig är det okey att ha sämre dagar.



Aa fyy vad jag har mått dåligt över håret, kan inte släppa det! har du haft problem med håravfall?



Haha då får jag kanske ta o kika på det då :D brukar du se kniven mot strupen? :D jag älskar de programmet hihi :)

2011-04-13 @ 11:11:12
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Thessan, jag älskar din kommentar. Du spikade PRECIS det jag menade! TACK!

Du är underbar. Och du kämpar, och jag blir helt ärligt jätteimponerad av att du tar dig samman så, och är så förnuftig som du är. Jag peppar dig, nästa vecka sticker vi och fikar! (eller tar glass! Jag kommer nog ha pengar då hursom :D:D:D)

2011-04-13 @ 15:09:29
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Maja

Alla har dåliga dagar ibland, det är okej att ha det. Då kan ju morgondagen bara bli bättre, eller hur?

Finns här tjejen <3

Sv: Jo, det har du rätt i. Dock var måendet inte tipp-topp igår så jag orkade bara inte ta den fighten och chansa på att det skulle funka.

Puss<3

2011-04-13 @ 17:08:14
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: viktoria

Ja det tror jag med!! :) Jag gillar högtider och tycker det är mysigt. Fast nog va det betydligt mer intressant när man var yngre. Men som du säger så kan det vara skoj att hålla kvar lite av dem!



Åh, vet hur känslan är. Önskar att jag kunde trolla bort den! Jag känner precis lika dant, men jag vet också att känslan försvinner. Att gå upp i vikt innebär inte att man är frisk!! Du måste fokusera på dig själv och din vandring till friskheten. Det kommer hinder, stenar och stockar som man med tiden lär sig hur man ska göra för att ta sig över. Tillslut går allting på ren rutin!! Det jag menar är acceptansen. Man måste försöka acceptera att livet är så mycket mer än vikt, kropp, mat osv. Och värdesätta allting annat runtomkring - familj, vänner, fritidsintressen, osv! Tänk vilken erfarenhet man tar med sig genom livet av att ta steget ifrån sjukdomen!! :)



Hoppas det känns bättre idag!

Ha en fortsatt bra kväll!

2011-04-13 @ 18:49:57
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0