Ljusmoln

Oj vad det har hänt mycket på sistone. Jag har varit på en introduktionskurs på en konstskola jag ska söka till. Fått utmaningen småkakor till fika och kaka till fika på morgonen oförberett. Hamnat i situationen att jag inte känner någon och det var rätt okej. Nästan lite kul att ta kontakt och prata med de andra för jag behöver ju inte träffa de igen. Och dessutom fick jag ganska bra kontakt med en.

Solat med en kompis, suttit i solen vid vattnet och pratat med en jättefin människa. Lunchat med en annan jättefin tjej länge, länge och eftersom tiden gick även blev fika.

Och förutom allt dåligt, så känns det faktiskt rätt bra.

Och tack till alla fina runt omkring mig.

Jag är jätterädd att falla tillbaka för det hände för inte så länge sedan. Men som det känns just nu är det inte ens ett alternativ att gå tillbaka. Så nu följer jag den bra känslan för ett tag.

Glad Påsk

bild: weheartit


Kommentarer
Postat av: camilla

Ja de kändes underbart bra verkligen, äntligen börjar de ge resultat :D allt har känts så jäkla bra det sista nu så det finns inte :) haha, hur känner du?



Åå hur var den filmen? :D

Vad menar du med leta påskägg? :D

Nja ja har inga direkta planer faktiskt, umgås med kompisar, syrran o jag ska mysa på lördag o lite så hihi :)



hoppas du haft en bra dag

Kramar

2011-04-21 @ 20:54:33
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Ja de va de verkligen :D

Okey :/ vet du vad det beror på att det känns så?



Nähä men åå vad roligt :D så har vi aldrig gjort här hemma..men de låter verkligen megaskoj :D e de ägg med godis då?:) vad kul med ledtrådar också hihi. Har ni alltid gjort så? brukar ni äta speciell mat och sånt? :)

kramis

2011-04-22 @ 07:34:29
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Don't mind me

Spännande med konstskolan, ligger den i Stockholm? Jag tycker att det är väldigt läskigt att hamna i en grupp med människor som man inte känner, men du verkar ha hanterat det bra.



När man för en gångs skull mår ganska bra tror jag att det är viktigt att bara försöka följa känslan även om det känns skört och man är orolig. Det som är nu är nu, det som kommer det kommer. Och vem vet, det kanske blir bra då också?



Ja, det är svårt att se det på det sättet, att det är dem som förlorar på att äta så lite. Tänker istället barnsliga tankar i stil med att det är orättvist att jag måste äta så mycket. Fast samtidigt vet jag ju att man (jag) behöver äta ordentligt och regelbundet för att inte ge ätstörningen utrymme.



Angående komplimanger så tänker jag att det är svårt att tro på att andra människor faktiskt menar någonting positivt de säger om en när man själv har väldigt låga tankar om sig själv. Man "vet" ju att det inte är sant. Men man kanske skulle göra sig själv en tjänst om man började ta det som folk säger för vad det är, utan att vrida och vända på det så att det passar in i ens självbild. Jag är själv väldigt dålig på att ge komplimanger, kanske för att jag alltid misstror de jag får.



Glad påsk!

2011-04-22 @ 09:10:11
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Emma

alternativet aatt falla tillbaka ska inte ens finnas gumman, livet är alldeles för kort och värdefullt. du är stark och jag tror på dig!<3

2011-04-22 @ 20:29:16
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Lissie

Glad påsk till dig också! :)



Kramar

2011-04-23 @ 10:40:56
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Va glad jag blir för din skull! Jag känner lite samma sak faktiskt. Flrutom det som är skit så är det bra just nu liksom :)



Njut nu av det - och påsken! Kramar

2011-04-23 @ 20:28:57
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0