A promise

Imorgon åker jag och därför tänker jag ta upp något som jag har lovat.

För några veckor sedan när jag precis blivit antagen och hela resan till England blev verklig funderade jag själv väldigt nmycket på det här med maten. Dels kommer jag till en annan matkultur och ska bo hemma hos en annan familj så det uppstår ju en väldigt speciell matsituation. Jag får frukost hos familjen och lunch i skolan men resten av alla mål måste jag sköta själv. Om jag ska vara ärlig har mina tankegångar gått såhär: 'När ja kommer till England gör d et ingenting om jag råkas missa några måltider eller om jag på grund av pengar inte har råd och det blir mindre måltider, samtidigt som jag vill träna lite mer, och komma igång.

Tankegångarna kom när jag i chock insåg att jag gått upp en hel del mer än vad jag ens föreställt mig. Såklart ville jag ju snabbt göra någonting åt det, men enligt terapeuten tar det cirka ett år för kroppen att återställa sig, vilket då alltså är i maj nästa år. Så jag måste stå ut, och SKÖTA mig, äta sex gången om dagen för att kroppen ska kunna bli helt återställd.

Och så var det det jag hade lovat. Jag skrev med en väldigt smart tjej för ett tag sedan som också var helt chockad över att jag skulle åka, men samtidigt blev hon lite orolig. Och hon ville att jag då skulle lova att absolut inte ändra på något med maten, eller trixa med den. Absolut inte låta pengarna styra att jag inte ska köpa mina mål, eller medvetet undvika eller komma på andra smygande idéer. Maten är prio-ett att jag klarar. Egentligen är jag glad att jag lovade det(även om mitt huvud just nu vill något annat), för även om jag bara är mänsklig så är det bättre att jag lovat någon annan, för att lättare hålla det jag lovat, så tack Emelie för att du bryr dig!

Kommentarer
Postat av: Emelie

För du vet ju vad som händer om du inte håller vad du lovat mig! Då jävlar! Inga fler fika-dejter för dig, va!



.. Men på ett mer seriöst plan. Tack för att du tar det på allvar. För det är verkligen på riktigt, det här. Det är ju ditt liv. Det är meningen att du ska leva det :)

2011-08-28 @ 21:16:24
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Fantastiskt bra gumman! Och som du säger, ett löfte skapar förpliktelser, som är lättare att börja följa. Efterhand kommer du säkert lova dig själv att inte mixtra med mat något mer, men att starta med att lova någon annan underlättar säkerligen. Och jag är så glad för din skull - Brighton, det är ju helt fantastiskt! Du är helt fantastisk. Du kommer ha det toppen tror jag.



sv: Exakt. fy faaaaaaaan vad vi är bra! Vi klarar detta. Aix-en-Provence and life here we come! ♥

2011-08-30 @ 00:41:21
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0