Tonight's gonna be a good night

Ikväll ska jag ha lite avskedspartaj med några kompisar. Det ska bli trevligt. Synd bara att jag inte känner mig helt hundra. Äsch det får lösa sig. Och om mindre än en vecka drar jag!!! Fatta!!


Hade det lite jobbigt i helgen. Gick efter jobbet på en annans avskedspartaj. Kom direkt till efterrätten. Ser hur folk tar mini bitar av tårtan, smakar och lämnar resten. Självklart blir jag påverkad, triggad att minska, tycker själv att det var onödigt eftersom jag inte ens var sugen eller ville ha den. Men åt upp den. Berättar det för min terapeut. Och får höra hur bra jag var, att jag gjort precis rätt. Tårtan hör ju till när man blir bortbjuden, det är en socialgrej. Och just att jag åt den då det kändes jobbigt och onödigt är steget mot att bli friskare. Annars hade jag tagit ett steg in på den sjuka vägen igen. Så jag är nog lite stolt ändå!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Klart du ska vara stolt! Tårta äter man för att det finns, för att man blir bjuden. Bara är så. Ingen dör av det - alla gör det!



och awww, tack! Jag ÄR alldeles lycklig, på insidan och utsidan och överallt!

OCH DU MÅSTE BERÄTTA OM ENGLAND! För du kommer väl ha internet? och din resa kommer vara tusentals gånger mer intressant än mitt tråkiga psykologprogram!!

2011-08-23 @ 19:49:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovi

Du är så söt och gullig att det är helt otroligt! Självklart får du det, jag hade råkat klicka i en ruta bara! ;) <3



Ta hand om dig Tessan!!

2011-08-23 @ 20:14:56
URL: http://lovili.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Nu har jag slutat Idun och känner mig tyvärr inte helt redo för det. Men det har gått okej ändå. Precis, en ny klass. Lite som en nystart. Ja jag mår skit ibland men försöker intala mig att det är bra så ibland mår jag jättebra en stund. :)



Hur är det själv? Taggad inför att börja plugga? Är så avundsjuk på dig!!

2011-08-24 @ 09:21:48
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: emma

Hjärtat, det gör ont i mig att läsa om hur dåligt du mår. Vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig, men det enda jag kan säga är detta - ge inte upp. Det låter oerhört fånigt och fruktansvärt klichéartat just nu, det förstår jag, men snälla rara vackra fina. Ge inte upp. Det finns så mycket fint i livet, försök fokusera på de vackra sakerna omkring dig, och inuti dig, som du sa till mig en gång. De små sakerna, vackra, underbart doftande blommor. Tankar om Brighton, och Aix. Och jag vill lära känna dig, Therese, den du är. Vill träffa dig och övertyga dig om hur fin du är!

"Happiness can be found in the darkest of times, if only one remembers to turn on the light".

Jag kanske inte kan få dig att se ljuset, men åtminstone kanske få dig att känna värmen? ♥



MASSSSSSSSA styrka, mod, övertygelse och kärlek skickar jag till dig fina du!

Och DU är cool, haha! ♥

2011-08-24 @ 09:54:54
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Emelie

Sjukt läskigt - jag var yngst i hela bunten! Men det känns bra, fastän jag är livrädd och supernervös fortfarande.



Och JAAAAA, jag vill ha brittiska brev! Send'em to meee! Jag kommer svara med mycket mycket nöje! :D

Så får du berätta om alla dina galna upptåg!

2011-08-24 @ 23:14:02
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Våååga! Don't mock it 'til you try it! :) Det är precis samma sak här hjärtat. Även om man känner sig som världens största hycklare så hjälper det faktiskt. Att veta att någon går igenom samma saker som en själv, att veta att det faktiskt FINNS metoder som fungerar, för andra, såväl som en själv - det är guld värt. Tusen tack fina Therese! Och detsamma. Verkligen, uppriktigt sagt!

Ta hand om dig. Du förtjänar att må bra♥

2011-08-25 @ 14:54:06
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0