Bilder

Jag skapade en mapp där jag samlade alla de fula bilder jag hade på mig själv. En mapp med bilder där jag tyckte att jag var tjock, fet, hade äcklig hy, såg deforemerad och missbildad ut och så använde jag det som motivation till att gå ner i vikt. För så som jag såg ut på dom bilderna så ville jag aldrig se ut. Jag skulle bli vacker. Jag skulle bli perfekt. Allt det där extra fettet på fel ställen skulle bort. Mitt ansikte skulle vara smalt och inte runt. Jag gick in där med jämna mellanrum för att påminnas om hur ful och äcklig jag varit och vad jag kämpade mot och från. Från den fula uppenbarelsen som jag var till något mycket vackrare. Och jag tyckte att jag ble vackrare. Jag måhända blev aldrig nöjd men jag tyckte att jag såg mycket bättre ut, jag blev snyggare. Och nu kollar jag på bilderna. Och nu ör jag exakt tillbaka där, på ruta ett. Ser exakt likadan ut som jag så länge avskytt. Och jag gillar det inte nu heller...
Har ni också gjort något liknande?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag hade en lista där jag skrev ner allt jag hatade med mig själv, sen skrev jag upp allt negativt jag fick höra. Vissa saker jag fick höra var ex att någon sa att jag såg ut att må bra min förkortning i listan blev då att jag är tjock. Listan blev lång och varje gång jag jag blev sugen på något utöver mitt egengjorda schema och innan jag skylla lägga mig och när jag gick upp på morgonen läste jag den högt för mig själv när jag stod framför spegeln. Helt sjukt.



Sen hade jag bilder i almanackan, skrivhäften i skolan och plånboken och triggande och stränga ord skrivna på höften, knäna och händerna. Också det helt sjukt. Har du kvar dokumentet? Om du har det -ta bort! :) <3

2011-12-12 @ 16:26:07
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: linnea

Jag har gjort ngt liknande, tyvärr.. Börjar inse att felet sitter I mig. Hur jag än ser ut och agerar så dömer jag mig själv til tusen och sätter upp nya ouppnåeliga krav så jag inte ens hinner nå upp till de jag precis satt. Och jag vet att liksom anorexin aldrig blir nöjd, blir inte jag det.. Så ska försöka börja se detlite annorlunda, sluta försöka vara den jag tycker jag borde vara, och försöka se och vara vem och hur jag faktiskt är. Att lära sig acceptera och gilla. Sjukt svårt. Vet inte om det går. Men har insett att det bara är en evig kamp om jag ska fortsätta sträva efter "borden"..



Hurmår du annars nu? KRAM!!!



(Och tack för alla stöttande ord!!!)

2011-12-13 @ 14:49:50
URL: http://linneahs.wordpress.com
Postat av: Mia Olsen - ätstörd (Anorexia Nervosa)

Om jag har! Var så nöjd med mig själv men sen bara flippade allting ut, jag gick ner ännu mer och blev inlagd. Och nu väger jag mer än då jag var nöjd! Hatar det, men samtidigt försöker jag inse att jag kanske behöver väga såhär mycket för att fixa allting..

Iaf fixa ut mig från ÄS mötena osv.



Keep on fighting!

2011-12-14 @ 13:04:04
URL: http://marlammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0