fredagsfikan

Hela dagen har ångesten och känslan efter utmaningar utöver det vanliga hållt i sig men efter samtal med läkaren, peppande dietist och terapeut kändes det någorlunda okej. Känslorna är upp och ner, fram och tillbaka, ut och in för varje minut som går. Ledsen, lite bättre, ångest, kämpaglöd. Det är inte lätt att kämpa för ett friskt och sunt liv.

Vi hade yoga idag som en ny grej. Jag gillar det! Har gått på det tidigare, men det här var nog den bästa yogastunden jag någonsin varit på! Hon var så snäll och som hon uttryckte sig förankrad, enligt mig, i yogan. Så som det borde vara. Ingen träningshets. Yoga för en själv, för att finna sig i nuet. I like!

En gnagande rädsla av att Idunveckan är slut och att tiden av behandlingen sakta försvinner känns alltid extra starkt när det är fredag och avslutning. Inte. Så. Kul. Men vi gick sen, nästan hela gänget, på fredagsfika (utmaning!) på fåtöljen och jag tog mig en kladdkaka. Har hört av en viss tjej att den ska vara väldigt god så ville gärna prova! Det var den. Mycket god. Lite läskigt stor portion, men är det utmaning är det inte konstigt att det känns jobbigt ... för då skulle det ju inte vara en utmaning...

Lilla idun ska ses och äta lunch på måndag. Det känns skönt. På något sätt är inte veckan slut då. Vi ses ju så snart igen liksom.

Har bestämt med en kompis att äta middag imorgon. Ingen ångest redan nu för det, va det ja.







Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, Therese, tack för din kommentar!



Och vadå, läskigt stor portion? HAHA, du lär dig med tiden, snart kommer den kännas FÖR LITEN (för ja, den är ju så god!)



Spännande att du såg mig på basmötet, och att du känner igen mig. Jag har inte riktig koll på vilka som gick på dem, kommer knappt ihåg någon...



Lycka till med utmaningsveckan - kan jag så slår jag vad om att du kan med. Vi är i samma sits! :)

2011-02-26 @ 18:56:32
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Var du på samma basmöte som mig och Emli? :O Vem var du? :)

(haha, ja tredje kommentaren på två minuter)

2011-02-28 @ 20:18:07
URL: http://lovili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0