mjukt av spets

Idag blev det ännu en utmaning. Jag måste hålla det jag bestämt mig för. Dessutom har jag sagt det till de andra i gruppen och på nåt sätt gör det att jag fortsätter. För mig själv. Och för de. Jag har sagt något och då ska jag göra det helt enkelt.

Ju fler dagar som går, desto jobbigare blir det. Jag har ångest och obehagskänslor hela tiden. För det handlar inte bara om maten. Det är att orka ta itu med allt det andra också.

Så idag blev det alltså pannkakor. Jag måste helt enkelt bara göra som jag blir tillsagd, inte fundera över det eller ifrågasätta. Inte följa det som hjärnan skriker till mig och ögonen ser. Göra, fast det är allt annat än vad jag vill.

Sen gjorde jag värsta misstaget. Jag och en kompis gick och provade underkläder. Vi stod där, och jag började sakta falla in i min egen värld. Jag jämför, jag beundrar, och ser att så där ser inte jag ut. Att dölja min besvikelse, mitt hat, att jag är ledsen. Gör inte samma misstag som jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0