-

Idag var inte en bra dag. För jag bröt ihop, av många anledningar, vissa jag inte ens kan beskriva för mig själv. Varför? Varför? Det är så många frågor, det är så mycket värderande så mycket tyckande. Jag kommer inte få svar. Det kommer bli ännu mer frustrerande. Så det är jag som måste tänka annorlunda. Men det är så svårt när jag tror det är sanning. Det som är inom mig, den bild jag har. När det för mig inte finns något annat, när jag ska vara neutral. Hur gör man då? Jag ska agera men inte utifrån den sanning jag har. Inte utifrån vad jag vet. Allt är dimmigt, förvirrande.


Fake it 'til you make it

Kommentarer
Postat av: Jennie

Justdet, som du skriver.. you have to "Fake it 'til you make it", honey! ;)

Har ju själv levt med sjukdomen i 10 år, så känner igen det där med att "det är den enda sanningen jag känner till" fast egentligen så finns det ju en annan, mycket bättre verklighet än den vi känner till!

Det gäller bara att våga "ta sej över" till den! Man mår inte bra av att leva i sin egna bubbla - speceillt inte en destruktiv sån, en som där man aldrig blir nöjd. Det blir aldrig bättre där!



SV: Nej, kinte just nu, men ska börja ta upp min samtalsterapi igen snart. När maten och kroppen är ok igen finns det fortf så himla mycket kvar att jobba med. det sitter ju i huvudet och anledniningen till att jag fick "återfall" igen, va för att jag trodde (naivt nog) att jag va klar i huvudet också bara för att maten gick bra och mensen och kroppen funkade som den skulle! Haha, tji fick jag! Har insett nu att jag har way more än jag trodde - kvar!



Ska du göra nåt kul i helgen?

kram*

2011-03-18 @ 07:54:12
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Ullis

Jess, jag bor i lägenhet. Är en gammal sekelskiftslägenhet så den är faktiskt riktigt fin, finns vissa saker jag skulle vilja göra om men det får jag ta när jag orkar. =) Jag bor i Karlstad.

2011-03-18 @ 10:22:37
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: Matilda

Världens bästa citat (a la Anders, va?) & världens bästa T. Tack för att du inspirerar & lyfter mig.

2011-03-18 @ 22:29:45
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/
Postat av: Matilda

Världens bästa citat (a la Anders, va?) & världens bästa T. Tack för att du inspirerar & lyfter mig.

2011-03-18 @ 22:29:55
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/
Postat av: camilla

Kanel får jag inte äta för att jag åt så mycket utav det en period och det har visat sig kunna påverka långtidssockret och mitt långtidssocker var grymt lågt. så nu ska jag undvika kanel ett tag för o se om de blir bättre :D



Hittar du på något kul i helgen? :)

2011-03-19 @ 07:44:35
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0