chai latte

Åh tack tack för fina kommentarer. Det höjde mig ännu en nivå över ytan och jag är ännu mer peppad att kämpa. Det är verkligen till stor hjälp! Och nu har jag fått mina tabletter så att jag kan få lite perspektiv och komma ur min negativa dvala. För det är svårt att kämpa när allting ändå känns ovärt och meningslöst. Men idag har jag haft en bättre känsla. Det ska gå. Jag kan!

Det är lätt att fastna i bilden av att antingen är det bäst, eller så är det pest. Min terapeut säger att jag är jättemodig och har gjort jättestora framsteg men för mig har det inte varit tillräckligt. Jag tycker inte alls att det jag gjort varit bra. Men utifrån sett har det tydligen varit det. Jag har självklart otroligt mycket kvar, men jag har också kommit en bit på väg. I förrgår åt jag både skogsbärspaj till fika och efterrätt på kvällen. Om inte det är framsteg så vet jag inte riktigt vad jag förväntar av mig själv. Jag är bra, det är jag. Och nu gäller det att våga igen, och igen, och igen. Igår åt jag dessert, dock inga "onyttiga" ingredienser. Det var gjort på banan och bär och avokado bland annat. Inga enligt mig farliga grejer. Men just  för att det ser ut som och för att man benämner det dessert blir det en annan grej. Men det klarade jag. Nu måste jag bara våga med det förbjudna också.

Men man behöver inte alltid vara bäst. Ibland kan det till och med vara skönt att ta något lite halvseriöst för det kan vara kul ändå. Har man inte förväntningarna på sig själv att prestera jättebra kan man heller inte bli besviken när man inte lever upp till de förväntningarna. Det kanske är som när man tecknar. Inom teckningen använder man gråskalan. Man använder olika nyanser av grått. Från vitt till svart och allt däremellan. Då skapar man en harmonisk bild med effekter och balans. Det är förmodligen likadant med livet. Det går upp och ner men det är även allt däremellan. Det innehåller även de grå färgerna för att skapa balans För att just mellanfärgerna gör hela bilden fullständig, komplett, livfull.

Idag köpte jag mig en burk chai latte, trots att den innehöll mest socker. (vilket jag upptäckte när jag kom hem, vilket kanske var tur) Den var okej, hade nog lite mycket vatten i. Ska ta hälften skummad mjölk som riktig latte nästa gång.

Och nu har jag bara världens fetaste mage

Men det är bara de anorektiska tankarna. Det säger ingenting om mig som person. Det är också vätska som fyllt ut


Kommentarer
Postat av: camilla

Chai tea latte är ju underbart gott :D



Ja eller hur denna sommaren kommer bli toppen eller hur? :D Glass är ju obligatoriskt på sommaren, minst en om dagen haha :D



Jag går på äs mottagningen här där jag bor :) träffar en behandlare 1 gång i veckan för samtal, vägning och lunch. Sen går jag på introduktionsgrupp 1 gg i veckan och kroppskännedomskurs 1 gg i veckan :D För mig går det bra, försöker att utmana mer och mer :) tar du näringsdrycker? har du lyckats öka mkt i vikt osv??

massor med kramar

2011-03-10 @ 19:44:33
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0