mellanrum

Nu när jag gått upp en hel del så börjar mina lår även bli större. Jag har alltid velat ha de där modellbenen, smala och långa. Och så är det ju också då ett mellanrum mellan benen. Jag minns när jag började gå ner i vikt. Då fick jag en kommentar av en nära vän. 'Åh du har såna där snygga ben som inte går ihop'. Då riktigt njöt jag för det var precis åt det hållet jag ville även om jag inte tyckte att det var riktigt så som hon sa. För de skulle ju bli smalare.

Nu börjar jag känna att de nuddar varann lite när jag går. En ovanlig känsla. Och då dyker kommentaren upp i mitt huvud som ett upprepande eko. Mina lår har blivit tjocka. De är gigantiska, enorma. De har blivit feta. Eller har dom de? Kanske är det så att benen inte är det. Det är väl snarare så att tidigare var det bara hud och ben, och kroppen tog av sig själv. Nu börjar jag få muskler och kroppen börjar återuppbygga sig. Det är inte att ha tjocka ben. Det är att ha ben i relation till vad dom faktiskt ska klara av. Vad jag behöver för att kunna gå, hoppa, springa, skutta runt. Det är muskler som ska stärka mig så att jag kan göra det benen är till för att användas för.

Eller? Fram och tillbaka går mina tankar. Men sen ska jag inte lägga så stor fokusering på benen. För ju mer man tänker på en viss kroppsdel, ju mer och mer växer den i sinnet, i huvet, i ögonen. Omfokusering.

Igår kändes mina ben rätt smala. Då gör det inte så mycket att jag gått upp så mycket i vikt. Jag kan kanske visa mig bland folk iallafall.


Kommentarer
Postat av: emma

Du har INTE tjocka lår någonstans, vännen. Dom ser SMALA ut, enligt mig. Sedan, vilken idiotisk kommentar att ge någon, det är bara ett exempel på vilka sjuka skönhetsideal vi lever med! Trotsa dem, de förtjänar inte att ha någon plats i våra hjärnor. Tänk allt bra du orkar göra med dina fina lår, notera att jag skrev FINA, för det är dom! Var tacksam för allt bra dom kan få dig att göra, bergsklättra, vandra, gå på promenader, springa, hoppa, resa, LEVA! Du är så fin precis som du är.



Sv: Jaa det var mysigt värre haha, behövde en lugn kväll för mig själv kände jag, hihi. Hoppas din kväll också var fin, sötnos.



<3

2011-03-12 @ 09:53:47
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Ullis

FYFAN vad jag känner igen mig i det där med låren. Jag är livrädd för när de börjar nudda varandra och jag vet ju att de kommer att göra det, s-n-a-r-t. Och VI DÖR INTE UTAV DET, bara att försöka tänka att det är så det ska vara när man är HÄLSOSAM OCH FRISK!



Jag hittade Skid... vad den nu hette. Nått med skidor? Haha :D

2011-03-12 @ 11:40:26
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: camilla

Det är snarare mer onromalt att inte ha ben som går ihop eller hur? och inte är man tjock för att benen nuddar varandra, mina ben har alltid gjort det innan jag blev sjuk och jag fick massa komplimanger för min ben för de hade muskler men inte var de tjocka för det hehe. Nää de e så konstiga ideal i dagens samhälle.



haha ja melodifestivalen får man ju inte missa :D jag håller på sanna nielsen, brolle och the moniker tror jag :D jag är glad så länge inte erik eller danny vinner haha^^



Jag dricker två näringsdrycker om dagen + följer ett matschema :) följer du schema?

jag har ökat ca 2-3kg så har ungefär 15kg kvar att gå upp så de e en ganska långbit kvar men jag känner att jag kommer frammåt för varje vecka :D hur känner du?



hoppas du haft en bra dag?

kram

2011-03-12 @ 17:40:13
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Jennie

Oj, va jag känner igen mej i det där!

Har själv också alltid haft den där önskan om

mellanrummet mellan benen och alltid varit avis på de som har de naturligt! Det är jag nog fortfarnade, ävcen om jag vet att MINA ben bara är skapta på ett annat sätt och att jag bara har mellanrum där när jag är mycket underviktig...

Nu är jag också inne i den perioden då allt känns pluffsigt...jobbigt

2011-03-12 @ 20:40:52
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Tove

Nejmen Therese är du helt KNÄPP?!? Du har ju dom smalaste benen som finns, hela du är som en sticka, tur för dig att du har ett av de sötaste och vackraste ansiktena jag någonsin skådat, det gör dig så himla perfekt. Du kommer vara helt bedårande smashing perfekt när du är uppe i din riktiga vikt.. Jag lovar! <3

2011-03-16 @ 17:56:52
URL: http://flavigry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0