morgonljus

Just nu sover jag med gardinerna uppdragna varje natt. Det är inte för att jag inte orkar dra ned dom, och för att mina växter står i vägen. (okej, kanske lite).

Men det är för att jag vill vakna upp till tusen strålande solar som lyser in genom fönstret. Kan en dag börja bättre?

Jag är i något slags mellanläge. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Allt känns så ovisst. Jag ifrågasätter i princip allt. Tänker igenom allting utan och innan. Det gör mig förvirrad. För det slutar med att jag kan inte tro på det som är sant men inte heller det som sägs i mitt huvud. För det är ju inte heller så troligt. Så jag vet inte riktigt var jag är. Det är svårt.

Sen känner jag mig lite dålig. Jag åt "onyttigt" fyra dagar i rad. Det är väl okej med fredags- och lördagsmys. Men fyra dagar i rad. Är det okej? Jag vill inte att det ska påverka mig så mycket som det gör men det gör det. Och nu blir allting ännu svårare. För nu är jag tillbaka i tänket. Och sen kommer ifrågasättandet. Och sen är jag helt lost.

Kommentarer
Postat av: emmi

sv: Just precis! Jag förstår verkligen inte hur vissa har ork till att lägga ner energi på att trycka ner andra. Jag menar, vad får dem ut av det? Riktigt dålig stil :/

2011-03-22 @ 17:19:20
URL: http://chasey.blogg.se/
Postat av: Tove

ÅÅÅH.. Vilken härlig idé med gardinerna, den ska genast testas! Jag förstår verkligen principen, hur småsmå saker kan förgylla vardagen, även fast det inte är något särskilt.. typ som att köpa en ny blomma, ta en ny väg på den lilla promenaden, säga hej till någon man inte brukar hälsa på.. småsaker.



Onyttigt, hur menas det? Kom ihåg vännen, ALLT som landar i magen är en miljon gånger bättre än ingenting alls!! Nu kämpar vi på, du är ju helt underbar, du kan vara så mycket mer DU om du satsar allt nu, när du är frisk kommer du vara helt .. 1OO %.. jag tror inte du förstår, men kanske kommer du det, när du står där, utan alla vidriga demoner. Då förstår du hur jävla bra du är! Don't you think? <3

2011-03-22 @ 20:50:40
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kör på samma stuk med persiennerna :) Tråkigt på vintern dock, när det är mörkt 24/7. Tacka vet jag våren.

Fast på sommaren blir det hemskt, för då blir det ALDRIG mörkt. Så kan man aldrig sova - då får persiennerna vara konstant neddragna.



Och jag vet inte vad jag kan säga - Tovilisa har redan sagt allt. Hon har rätt. Jag har ätit onyttigt fler dagar i rad än jag kan räkna. Och jag är fortfarande underviktig som få. Tusan, alltså. Oroa dig inte, Therese.



sv: Hah, ja, jag är rätt nöjd med de nya.. ^^ Och vad är det för flingor du behöver för att göra din mysplats som mysigast?

2011-03-22 @ 23:07:00
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Matilda

Just fan! Glömde ringa dig. Jag hade lovat mig själv att gå i skolan idag, glömde berätta det. Tänkte försöka läsa den här kursen.. Vill du ses nåt i veckan?



Tony dansar nog inte street, nej. Vilken besvikelse, va? :)



Instämmer med Tove, all mat är bra mat. Tänk inte mer på det. Puss

2011-03-23 @ 01:13:40
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/
Postat av: Josefine

Du har så rätt. Tack fina du! Och jag förstår dej i det där med att äta onyttigt, förstår hur du känner. Men jag antar att det är okej att göra det, tänk på hur man va när man va frisk, då åt iallafall jag onyttigt varje dag o vägde inte ett gram för mkt :)

2011-03-24 @ 21:14:56
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0