schizo

Jag har märkt att ungefär vartannat inlägg är positivt och vartannat är väldigt depp. Men det är ju så det är. Det går väldigt upp och ner, hela tiden. Humöret, känslorna, tankarna, självbilden, allt kan förändras från den ena sekunden till den andra, och från den ena dagen till den andra. Jag vet att det är så nu, vilket kan vara bra att veta. Att gå mot att bli frisk är tufft och kämpigt. Jag blir inte frisk från en dag till en annan och så är allt toppen. Höga uppåtgångar och djupa neråtgångar. Så är det.

Jag känner att det är svårt att fylla ut mina dagar. Jag tycker att allting är en väntan på något annat. Mellanveckorna är väntan på Idun. Mellan måltiderna väntar jag på nästa måltid. En dag är en väntan på nästa dag, eller till när jag faktiskt har något planerat. Det är rätt jobbigt. När man hela tiden i tankarna är i en framtid eller i ett vänteläge istället för att vara här och nu. Något att träna på faktiskt. Där tror jag att mindfulness och medveten närvaro kan hjälpa som vi håller på mycket med på idun.

Idag var jag och fikade ännu en gång. Det var med en mycket trevlig tjej vid namn Emelie. Vi var på ett väldigt litet fik och vi var dom enda som var där. Men jag gillade hela grejen. Jättekul att träffa henne var det! Och det ena ledde till det andra och det slutade med att jag åt utöver från en chokladask när jag kom hem! Bara för att ! (och vi hade pratat lite om det)

Mysigt namn på ett mysigt fik


Kommentarer
Postat av: lillaliv

shit vad jag känner igen mig! mitt huvud pendlar verkligen upp och ner HELA tiden, ena sekunden är man redo att ge upp och nästa vill man sparka Äs i arslet.. hehe. Det där med rastlösheten känner jag också igen.. är typ det värsta med hela sjukdomen, att man liksom inte finner någon mening med nått. Men det blir bättre såfort kroppen får all den energin den behöver. Har du läst mattillåtet? där skriver hon jättebra om det, att när kroppen inte får tillräkligt med energi så är den ständigt igång för att "leta efter mat", det är typ kroppen sätt att överleva, liksom vilar aldrig eftersom den känner att den behöver mat. Superbra bok i alla fall!

kraaaam! :)

2011-03-28 @ 21:58:01
URL: http://lillaliv.blogaholic.se
Postat av: Victoria

Sv: Ja, gör det! Supersmarrigt ;)



Mysigt namn! :D

2011-03-29 @ 08:33:38
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gissa hur sprallig jag blev när jag läste att du ätit utöver. Så jäkla starkt gjort! Jag lovar dig - nu när du kör fullt ut, och utmanar, så kommer du inte ångra dig i efterhand. Det är när man mesar som man aldrig kommer ur det, och tvingas leva begränsat och osäkert även som normalviktig :D Jag åt också utöver, och mycket för att fira, fira din nya frihet. WOOOHOHOOO.



Jag skrev faktiskt ett inlägg om det för några dagar sedan - duvet, att man måste lära sig leva i nuet. Så jäkla lätt att hamna i ett mönster, och börja känna att allt man längtar efter ligger i framtiden. Så rinner tiden iväg och det vi hade nu, har vi totalt slösat bort genom att tråna efter en annan tid.. Så dumt.



Jag tyckte det var jättetrevligt att träffas. Jag hoppas vi kan göra om det. Kanske på fåtöljen, vem vet? Haha!

2011-03-29 @ 11:26:29
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emma

gumman du är stark, och visst är alla dagar olika..upp och ner.. jag tror inte det hade varit bra om allt bara hade gått uppåt för då ramlar man bara djupare när väl en motgång kommer. men du ska se att de positiva dagarna kommer bli fler och fler och fler. Jag läser matte c och går bara i skolan 2 ggr i veckan.. annars är jag smjukskriven. hur har du det själv?sjukskriven?

Kramar

2011-03-29 @ 12:55:43
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0