sysselsättning

Jag brukar göra någonting varje dag men det känns ändå inte tillräckligt. Jag blir inte nöjd och jag tycker heller inte att något jag gör känns meningsfullt. Så jag satt och spånade lite med min bror om vad jag skulle kunna göra. Funderar på att försöka sy något slags plagg. För då ingår ju flera moment. Först måste man hitta inspiration, sen ska man skissa upp, leta tyg, hitta tyg, klippa och mäta, sy. Det blir kanske inte lika lätt att tröttna eftersom det är så många olika steg i ett. Men det känns svårt att bara börja, vill ju att det ska bli så himla bra direkt. Men ja, måste ju försöka innan det kan bli bra. Har ni andra tips på vad man kan göra?

Utmaningar:

Ja igår blev det en glass till mellanmål, mjölk till lunchen och choklad på kvällen när jag var med en kompis vilket för mig känns dubbelt jobbigt! Men jag gjorde det! Och i samma ögonblick som jag bestämde mig att jag skulle utmana mig med dessa kom ångesten och tvivlet och rädslan. Men mina handlingar följde helt enkelt inte mina tankar för jag gjorde det ändå!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Och det var riktigt starkt och bra gjort av dig! Keep it app! =)

2011-03-25 @ 10:17:47
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: Ullis

Helsvensk var jag nog förra veckan tror jag. Då gjorde jag både ugnspannkaka, kroppkakor och den svenska klassikern: stuvade makaroner! Haha :D Det blir nog tacos ikväll tror jag, nachos igår. Höhö. Ist för chipsen, ja.. hmn, tror nog det kan bli chips ikväll ändå. Jag har ätit godis eller glass varje kväll nu så jag känner för nått salt ;D

2011-03-25 @ 10:42:11
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: emma

Grymt gumman! Du fixar detta. Ångesten går ALLTID över, det vet vi alla, även om det känns förjävligt just då. Handla utan att tänka först är faktiskt ganska bra ibland, inte sant?



och vad tufft att kunna sy, det vill jag också kunna göra!



Kramar <3

2011-03-25 @ 10:55:12
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Emelie

PRECIS SÅ som du säger, det är en riktig vändpunkt! När man kan acceptera att "ja, det är jobbigt", men väljer att göra det ÄNDÅ. Att man inser att man är starkare än tankarna, och att man faktiskt KAN stå ut. Det är tufft, men man är bättre än så. Man är inte lika svag längre. Visst känns det bra? :) (eller ja, inte ångesten då, utan styrkan.)



Jag vet hur det är med rastlösheten. Ingenting känns vidare meningsfullt, allt är blah. Det var mycket så när jag var riktigt undernärd - ALLT var tråkigt. Jag menar, jag kunde inte ens se på ett helt avsnitt av min favoritserie utan att bli uttråkad. Och ändå var det det som jag tyckte var roligast av allt. tänk, va. Tur att det blivit bättre sedan jag gått upp i vikt - nu kan jag faktiskt koncentera mig på saker och ting.



Och vad glad du gör mig, om jag peppar dig. Jag hoppas att du inte bara säger så, utan att du faktiskt BLIR mer motiverad att utmana och testa nya ting. För det är verkligen befriande ^^, när man väl vågar.

2011-03-25 @ 13:32:42
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Grymt bra gjort av dig :D

Förresten du gillar inte att lägga pussel? :) de tkr ja kan va ganska skoj :D



Åå tack :) vet att de inte spelar så stor roll men de ejust själva känslan av att tappa kontrollen som e jobbig :/



Vad ska du hitta på ikväll?:)

kram

2011-03-25 @ 16:13:38
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emma

Så starkt att du fixade utmaningarna med en kompis! så extremt starkt... utmamingar är det som får oss framåt!!! hang in tjejen!!!

KRAM grym är du verkligen

2011-03-26 @ 20:52:17
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0