tillbaka

Varför ska det vara så att när det inte är lika dåligt, faller man tillbaka djupt. Efter samtalet hade jag ännu mer frågor som kom i efterhand och jag hade ingen chans att stoppa allt som vällde fram. Paniken stegrade sig. Det som jag undrade men som hamnade i skymunden, växte sig starkt. Ärligt talat vet jag inte hur jag ska göra, för jag kan inte tänka något annat, det finns inget annat. Och jag ser inget ljus i framtiden. Eller iallafall inte för mig.

Men life goes on... även om jag tror att mitt stannade för flera år sedan.

Nu ska jag iallafall börja titta lite på utbildningar.


Kommentarer
Postat av: Ina

sv: Ja lite läskigt är det allt. Speciellt att jag var så övertygad om att jag tänkte rätt förut, och nu märks det tydligt att jag har omvärderat allt. Tror det kan vara lite kul sen när man blir gammal och grå, haha. Dagböcker överhuvudtaget är ju kul. =)



Massa kramar!

2011-03-15 @ 21:54:26
URL: http://lyckobrus.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nej asså, varför tror alla att man inte kan träna om man är sjuk för? Jag tränar inte för att kompensera - been ther, done that, long time ago - men jag har alltid älskat att röra på mej och det sitter "naturligt" i mej liksom. Nu tränar jag enbart för att jag älskar det, tycker det är kul, och för att orka med jobb och vardagen. Jobbar ju rätt så mycket, så det är skönt att röra på sej och mjuka upp kroppen och samtidigt rensa hjärnan! :)



Asså jag är fortfarande sjuk kan man nog kalla det, eftersom jag fortf har en del problem med maten och framförallt TANKAR då och då (eller varje dag..) men jag är inte gravt underviktig och jag hoppar inte över måltider eller liknande på så sätt. Jag gick ju behandling (min andra, totalt - har gått på capio för 10 år sen också) i Mora förra ¨året från april - september, men när jag sen skulle börja jobba igen efter 2 års arbetslöshet och sjukskrivning + börja "leva normal" utan sjukdomen igen, så blev allt för mycket stress och press på en och samma gång tror jag, så började slarva med maten och sen gick det utför och gick ner massa i vikt under hela hösten, inte frivilligt och jag försökte stoppa det, men då va hjärnan redan så svältpåverkad igen och ÄS blev lite starkare. Men nu, sen typ början av februari, är jag på rätt bana igen och mår redan mycket bättre och det har gått åt rätt håll! :) Har börjat äta RÄTT och bra igen, så det funkar bra, men har fortf så himla mycket tankar och beteenden kvar att bli av med/jobba med... som sagt..vi som har sjukdomen vet ju att det allt som allt sitter i hjärnan, och inte i vikten eller har så mycket med mat att göra! :P

2011-03-16 @ 06:50:16
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: emma

åh, gumman, det finns alltid ljus, hur mörkt det än är just nu! Jag lovar dig det. Det kommer. Våga lita på det. <3



Sv: Ja jag har sökt sommarjobb lite överallt, hehe. Vill verkligen ha något bra och roligt sommarjobb som inte är alltför fysiskt ansträngande! Hittar säkert något hihi.



Kram

2011-03-16 @ 19:33:05
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0