Jag är Lucy in the sky

Tack för era fina kommentarer! Verkligen!

Jag känner att jag har kommit en bit på väg. Ibland får jag flashar av 'åååh jag vill också bara vara smal(are)' och 'jag är såååå missnöjd med min kropp och kroppsform' men ibland går det faktiskt också rätt bra.

I fredags var jag på födelsedagsfest. Började kvällen med att laga lyxmiddag till mig själv i min ensamhet. Sedan några glas vin hemma hos en idunkompis. Sedan gick vi till J som fyllde år. Det var mycket trevligt.

Valborg - trött tjej. Middag med ett antal familjer och kompisar. Lugn och bra kväll.

Det är så fruktansvärt jobbigt att se andra vara i den situationen jag varit i. Såna som man vet har gått ner mycket i vikt och som har förändrats. Då sätts mina tankar igång. Jag går och tänker på den här tjejen väldigt mycket. Vill prata med henne, rädda henne. Visa att jag förstår, vet vad hon håller på med. Det finns andra sätt att hantera det på. Hon behöver inte må dåligt. Men mest är det nog också för att jag är avundsjuk. Hon är väldigt smal. Smalare än mig. Och jag vet vad hon håller på med. Det som jag gjorde. Det som jag vill vara värst och bäst i. Jag blir besatt av att se hur mycket hon har gått ner i vikt. För jag vill inte att hon ska vinna över mig. Hon får den uppmärksamheten nu som jag vill ha. Den som handlar om utsidan, om ytan. Ja jag är väl ytlig. Nu är jag inte bara en yta för andra, jag är väl någonting mer när jag mår bättre. Men jag vill vara en yta som alla pratar om. Det är uppmärksamheten jag saknar. Fan.

pic. we<3it


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Japp, precis! ;) Jo det är lite jobbigt att tänka med hjärtat, men jag gillar det egentligen så jag ska inte klaga! ;) Skönt! Jag har jättesvårt att hitta jeans, har relativt mycket rumpa i förhållande till midjan, så jeansen "glappar" alltid i svanken. Viva leggins!



Choklaaaad <3 dulce de leche är också god, har du smakat den?

2011-05-01 @ 22:31:36
URL: http://lovili.blogg.se/
Postat av: Emelie

Therese - smittas inte av andra. Du är inte frisk nog att hjälpa andra än, det är så lätt att bli neddragen i skiten själv. Du märker ju hur påverkad du blir, försök att inte utmana dig för mycket med människor omkring dig. Jag har själv märkt av hur farligt det är, och det vill jag verkligen inte göra om...



sv: Ja, ELLER HUR! 2025 för att må såhär är ju typ ingenting.. Tycker inte jag, åtminstone!



Jag är SÅ GLAD att du fattat att man inte blir överviktig med vårt schema. Man når sin trivselvikt, sin idealvikt. That's it. Det gäller bara att acceptera det, för när vi väl kommer dit kommer det inte vara en så big deal.

Får se om jag kan äta det i veckan - jag går i skolan över alla luncherna, tror jag.. Men vi får se till att planera in det någon dag, det måste ju bli av! :o



Btw, jag köpte den sista ugglan!

Och har du fått brevet än? ;D

2011-05-01 @ 23:37:05
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Låter som du haft en bra helg :D



Ja men jag kände också att det var skönt o få den listan för :) men jag visste inte alls att vissa av grejerna var förbättringssymtom utan tvärtom typ haha^^ så de känns bra o veta :D



Har du några planer för idag?:)

kramis

2011-05-02 @ 07:34:57
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Precis, A betyder otur, R betyder tur, V betyder vänner och K betyder kärlek. Ehehehe. Jag går alltid på K-brunnar, jag och pojkvännen brukar ställa oss och kyssas på dem. Ibland, där det är brunnstätt, blir det mååånga pussar.



Alltså, DET VAR EN NY KILLE DEN HÄR GÅNGEN. En ful och långhårig blond sak. Så jag ville inte fråga, ville inte döpa honom efter den tölpen (ehöehehe, vadå utseendefixerad?).. om jag får dit någon annan dag får jag fråga den ursprungliga kassören!



Gjorde du? Half Baked var riiiktigt länge sedan för min del, och riktigt god var den.. Fast nästa gång blir det nog Cookie Dough igen, haha.. :>



Ja, när jag utsatte mig för det? Det var när jag var mycket sjukare, gjorde misstaget att gå och fika med en tjej som var sjukare än jag.. ja.. Jobbigt var det. Vill inte gå in mer på det på i en kommentar..

Thessan, det går upp och det går ned med friskhetsprocessen. Ibland vill man kämpa mer än andra gånger - men jag lovar, det är naturligt! Försök att inte tappa fokus bara, tänk på att det BLIR BÄTTRE. Även hjärnan blir bättre. Gör inga misstag bara - fortsätt såhär! Annars blir allt fel, och mycket mycket värre. Då sänks din hjärnas trivselvikt bara ännu mer och du har ett helvete igen.



Hoppas brevet kommer snart!

Jag vet dock inte om jag kan luncha i veckan, eftersom jag typ börjar precis vid lunchtid varje dag nu (plus att det är låångt till min skola, i så fall skulle vår lunchdejt bli typ klockan 10, haha!). Sadface-Emli :(



2011-05-02 @ 10:04:13
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Rebecka

Jag var populär när jag började i klassen så liksom jag kan vara med nästan alla. Men jag stöter liksom bort folk lite för att skydda mig själv för folk är så falska och jag har blivit sviken förut. Jag blir fortfarande bjuden ibland men numera långt ifrån alltid. Vilket gör att jag känner mig i vägen och oönskad i klassen liksom..



När jag fakear så känner jag mig typ bara ännu mer fel, falsk. Jag känner mig liksom instängd och det slutar ofta med att jag grinar för mig själv inne på toaletten, för jag vill. Jag vill att det ska vara så kul för mig som det är för alla andra. Men det är det inte för allt jag tänker på är hur ful jag är, att ingen vill ha mig där och hur många kalorier jag dricker osv. Så det gör typ bara att jag ser allt jag missar och missat och jag inser hur långt bort jag är och jag börjar tvivla på om jag någonsin kommer kunna uppleva det som de andra gör..



Nästa vecka är min 6e Idunvecka och jag har också panik. Panik inför hur det blir efter, jag har haft någon som pekat och hjälpt mig i så många år så jag kommer känna mig rätt övergiven tror jag.



Men du klarar det, det vet jag! :) KRAMAR

2011-05-02 @ 10:36:59
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Nämen, tack söta du vad glad jag blir! :)

Jo jag vet, jag har övat en hel jävla massa... Går ju till en terapeut på SCÄ (vet du vem dragana, dietisten är?) och det underlättar så oerhört mycket!

Precis, visst är det jobbigt med jeans? Jag hatar det, haha! Det är samma sak med shorts... Skärp är min nya bästa vän ;) Köper för stora shorts och sätter ett skärp i midjan ;) <3

2011-05-02 @ 16:19:38
URL: http://lovili.blogg.se/
Postat av: emma

Men du Therese, försök att fokusera på dig själv istället. Du är viktigast i ditt liv, och om du inte kan ta hand om dig själv (eller om du nyss har lärt dig det) så kanske det inte är läge att försöka ta hand om andra?

Vad gäller det där med nästan avundsjuka på smalhet, hur bra tror du hon mår för tillfället? Inte bra alls, skulle jag tippa. Hon mår förmodligen piss och lever ett begränsat liv som innebär tristess och misär. Vill du ha det så, egentligen? Det vill då inte jag.



sv: Jaaa, visst är det underbart roligt? Speciellt att flirta när man har lite alkohol i blodet haha, kanske inte speciellt hälsosamt men desto roligare haha! Om det är under kontrollerade former, givetvis. DU OCKSÅ GUMMAN! Så jävla värd det.



Förmodligen är det dina egna krav på dig själv, jag känner igen det där så fruktansvärt väl. I slutändan måste man lära sig att tycka om sig själv, man behöver inte älska sig själv, men att acceptera sig själv och försöka trivas med sig själv.



Och vännen, du är minst lika smart, fin och underbar! Måste bara betona det lite extra haha.



Tack vännen, det gör mig enormt glad att höra. Åh, vad roligt! Ser fram emot det jättemycket, verkligen. Tihi.



KÄRLEK <3

2011-05-02 @ 17:24:57
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Maja

Jag håller med dig, att se folk som är sjukare än vad man själv är är det värsta jag vet. Men det är bara att försöka att inte bry sig, utan istället se det som att du är bättre än henne för att du har lyckats komma mycket längre påvägen mot friskheten, istället för tvärtom.



Låter ju som att din helg varit underbar tjejen, du är grym!

Puss<3

2011-05-02 @ 17:25:09
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Emma

du ska inte låta dig att påerkas av negativa saker så som sjukdomen nu gör, jag vet det är skit evårt.. men om du på kuppen börjar misshandla dig själv o så bara psykiskt så ska du ta avstånd och faktiskt koncentrera på dig.. det är bara du som ska leva med din kropp och din hälsa du lever inte hennes sorgliga liv, du har börjat så smått leva igen.. fan inte vill du ha tillbaka sjukdomen och allt vad det helvetet innebär....? right?



KRAMAR fina du!<3

2011-05-02 @ 19:38:35
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0