late bloomer

Som en blomma. Fast den levde inte. Den fanns där. Ganska lång. Men blomman hade ingen färg. Den var vissen, ledsen. En blomma som bleknat. Blommen fick lite näring. Växte inte sådär jättemycket på bredden. Men sakta reste sig kronbladen uppåt. Pigmentet började sakta att komma tillbaka. Blomman började lysa. Blomman hade fått färg. Slagit ut.

Så beskrev en tjej hur jag såg ut första gången hon såg mig jämfört med idag. Jag antar att jag ändå kommit en bit.

Och tack , verkligen för era kommentarer. Det är rätt jobbigt nu. Missnöjd med allt och lite till. Påverkas av allt och ännu lite till. Men det hjälper så jävla mycket. Ni är så himla vettiga. Verkligen bra människor. Ta åt er.

weheartit


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, det måste gjort dig glad. För den beskrivningen var verkligen fin..



.. NEHE, jag skulle aldrig ljuga för dig! V finns överallt där jag bor, men R finns bara på norra sidan staden :o Vet inte varför, men när jag bodde i Sollentuna-trakten, så fanns dem överallt! När jag sedan flyttade till andra sidan stan finns inga av dem alls. Nu får jag aldrig någon tur, det är rätt sorgligt...



Ja, men precis. VI ville ha tre kladdkakor, VI köpte, och VI åt. Och gott som tusan var det, och ingen ångest efteråt. Herregud, hade jag ju aldrig trott för bara några månader sedan..



Ja, fast jag saknar ju vaniljglassen i Cookie Dough. Det är det som är det riktigt mommmmsiga, och när jag väl får lite vanilj i Half Baked så är det bara en liten strimma. Sorgligt det med! Men på fredag får jag min Cookie Dough igen ju :D



Inte påstridig! Jag älskar folk som säger vad de vill, och liksom, jag gillar ju dig? Varför skulle jag inte vilja träffa dig? Jag ska kolla vad jag kan, jag smsar dig på studs!

Synd att det börjar bli så kallt bara, glassplaner suger lite då :(



väntar ivrigt på brev! :D

2011-05-03 @ 09:40:49
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Och tänk vilken vacker blomma du är nu.



sv: Tack Therese, ja det där hjälper mig faktiskt. Ska försöka prestera efter min förmåga istället, för visst tär det, alldeles för mycket...



DU är stark vännen min, och VI kommer klara detta! Finns inte en möjlighet till något annat. Ja det är jättesynd, du verkar vara en helt fantastisk tjej ju. Men jag kommer mig säkert upp till huvudstaden någon gång. Då vill jag träffa dig tihi.



Haha eller hur, det är det enda som behövs. Låter som en plan det snygging! Haha det ska jag prova (fast vi har ingen high fashion-tunnelbana i den lilla håla jag bor i, men bussen funkar ju fint) haha.



Du ger mig väldigt mycket. Det glädjer mig att vi har kontakt!



Massa kärlek

2011-05-03 @ 10:26:32
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Rebecka

SV: Va kul, jag är så feg så jag har inte vågat fråga om det var du men jag har tänkt jättemycket på dig! :) Bra, då vet jag att det är du och jag kan säga TACK för det du sa, om du kommer ihåg? ;) För du fick mig att vilja försöka få platsen för som du sa så blir det upp till mig att bestämma sen om jag vill eller inte. Annars hade jag gått dit och sagt att jag inte ville och att jag var dit tvingad. Kanske kommer du ihåg hur omotiverad jag var :P Har tänkt mycket på att du sa att göra sitt bästa för att få platsen, göra sitt bästa för att försöka vilja ha platsen första veckan och göra det bästa av veckorna för att få bästa möjliga resultat. Antar att det var någon som sagt det till dig innan. Jag har tänkt på det varje gång det kännts tufft. Så en gång till, TACK :D



Du sprang om mig i trappen förut upp till idun och då tänkte jag precis samma sak om dig! :) Dock inte första gången jag såg dig, då tror jag att jag mest kollade ner i golvet om jag inte minns fel.. :P



Jag jobbar mycket på självkritiken och den gör framsteg. Jag säger sällan högt hur dålig eller ful jag är men förut kunde jag säga typ "Typiskt mig, bara jag som är så dum och tar ost. Korkade jag åh hur tjockis kan man vara åh jag är så äcklig." högt för mig själv i pentryt. Liksom, fastän det var mitt sätt att ersätta smöret eftersom att jag inte tycker om smör. Nu gör jag aldrig sånt men så tar det andra över ibland så att jag kan säga "det kan jag" och sånt och jag känner mig såååå självgod och då slår det efter ett tag över till att jag tänker som innan för att jag inte vill verka som en självgod diva typ. Jag tänker svart eller vitt, jag vet.



Appropå med kompisar och så, jag vill våga släppa in dem och lita på de i klassen men det är en ytlig klass och många snackar skit om varandra eller ja, nästan alla. Så jag VET att det inte är riktiga vänner och att jag KOMMER bli sårad.



Jag tror att du vet hur det är, det verkar så. Och jag tror att det är ganska många som känner sig fejk och sådär. För det är omöjligt att ALLA tycker att det är kul på ALLA fester och ALLTID är taggade..



Tack för din fina kommentar :) KRAMAR

2011-05-03 @ 13:00:41
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Oj, vilken fin beskrivning! Hoppas att du suger åt dig av vartenda ord.



Jag tycker också att det hjälper jättemycket att få kommentarer av kloka läsare i bloggvärlden. Annars har jag lätt för att känna mig som den enda som jobbar på att sänka kraven och inte bantar. Man går mot strömmen som försöker att acceptera sig själv känns det som.



Angående tjejen som håller på att bli sjuk. På tentan satt jag snett bakom en tjej som har tappat mycket i vikt, hon var smal förut men nu ser hon anorektisk ut. Blev på samma gång sorgsen och lite avundsjuk. Borde kanske prata med henne, men jag känner mig inte tillräckligt stark för att göra det. Om du är lättpåverkad nu tror jag också att du ska ta det försiktigt. Det är okej att vara lite selektiv när det gäller folk man umgås med i detta läge.

2011-05-03 @ 16:33:00
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Emma

livet är aldrig lätt och motgångar är en del av det även om det är så sjukt jobbigt! en vet du vi blir så mycket starkre av dem när vi ridit ut dem.. vet att du gör det du med!du är så fin och förtjänar bara det finaste!!!<3

2011-05-03 @ 18:48:36
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Emelie

ja, han blev superglad! Vi åkte till fåtöljen (ehehehe, söt?), och det var verkligen supertrevligt! Där satt vi i några timmar och löste sudoku och korsord, och sedan åkte jag till skolan. Ska posta bilder i bloggen idag, tror jag allt!



Haha, neeej, men man skapar starkare vänskapsband och man får fler vänner. Det är i alla fall myten, haha!

När jag är på norra sidan springer jag på ALLA R jag kan hitta, bara för att få lite marginaler, liksom. Kommer ju behöva lite tur senare, när jag kommer tillbaka till den södra sidan.



Jo, det är ju så. ibland är jag sååå sugen på browniebitarna, så det är sjukt. Men oftast är Cookie Dough fortfarande #1, så jag brukar inte lida med den, haha. Men din favorit var väl också Cookie Dough?!



GE FÖR GUDS SKULL INTE UPP. Lätt att vi ska träffas, och utmana! Tufft att min pojkväns släkt bara ska fylla år hit och dit, och man måste ju vara presentabel och visa upp sig (haha!). Nej, men jag hade hellre träffat dig, faktiskt.



Vi hörs, och stora kramar. Kämpa på, även om det är svårt, söta du :)

2011-05-04 @ 11:52:15
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0