otillräcklighet

Det är mycket som snurrar i huvudet. Jag vill räcka till åt alla. Men det går inte, för det låser sig. För jag kan inte vara ansvarig för någon, egentligen. Ansvarig för andras glädje, att andra mår bra, att andra har kul. Varför? Man måste väl inte alltid heller vara på topp. Det ingår ju i livet att man även är nere och lite deppig. Men varför tar jag åt mig så himla mycket. Varför är det jag som ska fixa allt? Varför ska jag påverkas så mycket av det? Varför blir jag då ledsen när andra är ledsen, när jag inte kan göra andra glada när jag är glad. Allt handlar ju om mig liksom. I mitt liv iallafall. Jag ska försöka vara som jag vil, i min värld. Där jag är ansvarig för mig själv.

Igår var jag ute. Partyprinsessa. My girl wants to party all the time. Låten som beskrev mig enligt en kompis. Jag har inte levt upp till det på ett bra tag. Har inte velat, inte kunnat. Men nu är jag sugen. Jag var en tjej med idéer. Det gillade jag. Och därför tappade jag allt. För mycket att leva upp till. Men jag gör så gott jag kan


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vet precis hur det känns. Dagens känsla för mig. Har mått depp hela dagen, utan anledning.. Suck. Det är bara att påminna sig om att det faktiskt är okej. Det är ju det. Man får må dåligt.



sv: Precis! Allt kommer inte vara perfekt hela livet, även friska människor äter saker som inte är 100% gott. Bara för att. Det är en del av livet, att kunna ta saker som inte är fullständigt perfekta. Och att jag äntligen kan hantera det - WOHO!



Vaaa?!!? Inte kan du väl ha TRE B&J's-favoriter?! Då vet du ju inte vilken som är förstahandsvalet?!?! :o



Och ja, ut och leta V-brunnar! Så får du massvis med vänner och alla dina vänner älskar dig meeeer :D



Haha, ja, när man varit ihop i 4 år är det nästan så. Jag som praktiskt taget bor här, liksom. Så det är tvunget, men jag tror det kan bli rätt kul. Men jag tycker vi försöker träffas nästa vecka, om inte annat :D

2011-05-05 @ 14:02:28
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: emma

Härligt att du börjar gå ut igen, det är verkligen himla roligt! Och det där låter vettigt - bry dig om dig själv i första hand. Det är DU i DIN värld. DU ska må bra i första hand, inte andra. Försök släpp taget lite om alla måsten och borden och allting. Det är svårt, men det går. Ingenting är omöjligt, brukar man ju säga.



Sv: TACK gumman, dina ord värmer oerhört mycket. Ja jag tror det är vettigt! Vi måste bli lite mer egoistiska, du och jag Therese, haha. Precis, annars tappar man bort sig själv litegrann...



Jaa! Låter awesome. HAHA, fånlog när jag läste "hett" hahaha. Ja men en buss funkar nog också ;) annars funkar ju en enda stol rätt bra också. HAHA.



Kärlek och styrka vännen.

2011-05-05 @ 19:06:16
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Lovi

Hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit det här... På pricken verkligen! <3

2011-05-06 @ 19:12:55
URL: http://lovili.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Vad klok du är, tänker jag alltid när jag läser dina kommentarer. Det är kanske fokus på oss själva som är nyckeln för både dig och mig. Du kan inte fixa allt och ta ansvaret för andras glädje, jag kan inte förändra människors syn på mat och ätande. Men vi kan ta ansvar för vårt eget mående och jobba med att acceptera oss själva.



Ha en fin helg!

2011-05-07 @ 20:33:02
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad snäll du är, tack. Men ibland känns det lite fel, du vet själv hur självförtroendet inte alltid är på topp. Men man får väl vara glad för all choklad, alla blommor och alla glassar man får :)



Haha, vad valde du tillslut för glass? Blev det Cookie Dough eller NWP?



Jadu, ibland när man ska viza upp en fin ring så måste man visa fingret, haha. Det var fräckheten som blev körsbäret på tårtan (glassen?) tror jag, tehe :>

Tack, jag gillar skorna :>

2011-05-08 @ 14:10:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lissie

Just det där att känna att man har mycket att leva upp till. Jag tror att det är en väldigt förgörande känsla. Släpp den lite, om det går. Du behöver bara vara du!



Kramar

2011-05-08 @ 14:29:09
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0