relations

Det som jag är så glad över är alla dessa nya människor som kommit in i mitt liv. Från början kände jag inte att det skulle hjälpa att prata med folk i samma situation. Jag menar jag har ju min historia och mina problem varför skulle det hjälpa att se andra i samma situation, jag skulle nog bara påverkas negativt, typ bli avundsjuk. Men nu ser jag det helt annorlunda. Jag är så otroligt glad att jag fått träffa och utbyta erfarenheter med så många. För man tänker ju ganska lika, och man får helt nya perspektiv. Man får sig verkligen tankeställare när man möter alla dessa underbara människor med så sjuka tankar. Hur fel det är. Och att känna igen sig hjälper mer än vad man kan tro. Och stöttning och hjälp. Mycket får man ut av det. Och jag är också glad att jag träffat så mycket fina, kloka, underbara, smarta, vackra, intressanta människor som jag aldrig skulle stött på annars. Som jag träffat just för att vi varit i samma situation. Så jag vill bara säga att jag är glad för alla nya kontakter jag skapat!
<3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad härligt det låter. Jag är glad för din skull :D

2011-05-24 @ 09:05:55
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Anonym

Tsss, vad fint sagt. Jag tackar och bockar och medger detsamma :)



Ja, jag hoppas också benhårt på lägenheten, men fikat behöver jag inte oroa mig för. Det blir alltid mysigt. Speciellt med lekarna jag förberett :D Emli är bääääst på lekar.

2011-05-24 @ 12:23:57
Postat av: pillan

skönt att allt känns bra nu! och jag genomgår ett arbeta med mig själv, ständigt. dock verkar det ha sina ups and downs.

nej, jag har ingen hjälp utifrån så, utan kör på själv med vissa personer i min närhet som stöd :)



kram

2011-05-24 @ 12:25:04
URL: http://pillant.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag är jätteglad för din skull, nya kompisar gör väldigt mycket, mer än man tror :)

Puss<3

2011-05-24 @ 17:12:45
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Om det är någonting positivt som ätstörningen fört med sig, så är det just att man kommit i kontakt med andra i samma situation som visat sig vara bland de finaste människorna man kan tänka sig. Trodde inte heller att det skulle hjälpa utan snarare vara negativt, men jag har blivit berikad.



Ja kära nån, det var ju inget liv det där. Skönt att inse att vissa saker har förändrats sen dess. Som det här med kompisar till exempel. Det kändes mest bara jobbigt att umgås. Nu är det ofta min räddning från att sitta och älta saker och hata mig själv. Jag har människor runt omkring som kan få mig att må bra, helt klart. Det gör världens skillnad.



Stort tack för din kommentar (och för att du letade upp det där gamla skräckexemplet till blogginlägg!), jag behöver verkligen se och höra att det går. Kram!

2011-05-24 @ 23:31:06
URL: http://dontmindme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0