-

Nu ska jag berätta. Jag har gått upp 27 kilo sen jag vägde som minst. 27 jävla kilo. Hur sjukt är inte det? Och jag hatar det och jag vill inte väga så mycket som jag gör nu. Jag trivdes i somras, det var okej. Jag var normalviktig och det var okej. Men jag fortsatte gå upp. Och jag undrade varför och min terapeut sa att det kommer lägga sig och att jag är på en topp. Sommaren fortsatte och slutet av sommaren kom och jag hade bara gått upp ännu mer. Gråter totalt ut hos min terapeut. Återigen säger hon att det kommer lägga sig och att det först går till en topp. Men det sa hon ju fan förra gången och ändå gick jag upp mer i vikt. Ärligt talat var hon också chockad och kunde inte riktigt förstå varför. Och nu, nu har jag gått upp ännu mer i vikt. Och jag hatar det något innerligt. Jag klarar inte av det och jag hatar mig själv och hur jag ser ut. Jag dör lite. Och ja det må vara siffror men det är alldeles för mycket för det är inte vad jag skulle ligga på och JAG trivs ju inte när jag väger FÖR MYCKET. Och jag slutar inte gå upp i vikt och det lägger sig aldrig. Och jag är inte smalt byggd från början så jag antar att jag måste styra det. Jag vet inte vad jag ska göra, jag bara hatar allt så jävla mycket, och mig själv mest.

Kommentarer
Postat av: emma

Jag VET att du inte vill höra detta, men välmående SITTER INTE i vad du väger eller hur du ser ut. Det är så, hur klyschigt det än må låta. Tankar förändrar ALLT. Hur du ser på saker och ting. Försök att se positivt på viktuppgången gumman. Din kropp är i myyyycket mer balans än den var då, 27 kilo tidigare. Jag tycker att du är SKITSNYGG. Ärligt talat. Verkligen!!!



sv: Varför är alla mycket bättre då? Exakt vad är det som utmärker dem från dig, som gör dem såååå mycket bättre? Dina problem är mina problem, vännen! Jag tar hand om mig själv, men är även mån om ditt välmående.



Vad kul att du ska skriva dikter! Får man lov att läsa någon om du skrivit någonting ett tag framöver? :)

Och tack för dina fina ord, Thessi. Du är så söt! Jag mår faktiskt ganska bra, med tanke på omständigheterna. Som du säger, försöka hålla uppe glädjen lite är superviktigt tror jag.



KÄRLEK! Ta hand om dig nu. Allting ÄR inte skit. Det lovar jag att det inte är, det är bara svårt för dig att fokusera på det positiva i nuläget ♥

2011-11-02 @ 16:44:49
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Jasmine

Det viktigaste är ju att trivas med sig själv, vad alla andra tycker ska egentligen inte spela någon roll. Så länge man inte ligger i en viktzon som kan skada ens hälsa (överviktig eller undernärd), har man rätt att bestämma hur man själv ska se ut.

Jag hoppas att det löser sig för dig snart. du är med all säkerhet fin som du är. :)



Svar: Självklart finns det någon för alla! Ge det lite tid. Man kanske inte hittar varandra förrän senare i livet...

Jag tycker mycket om min pojkvän, han är fin. Största anledningen till att jag föll för honom var nog för att han kom in under rätt tidpunkt i mitt liv.



Ta vara på dig.

Kram

2011-11-03 @ 12:35:17
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Agnes

Ja jag verkar tyvärr ha haft rätt otur med klasskamrater, men det ordnar förhoppningsvis till sig! Min lärare berättade om mig bara några dagar innan hälso-hysterin satte igång, så visst vet de... Ja hon är allt bra fin hon! Tack så mycket!

Kramar

2011-11-04 @ 13:54:33
URL: http://tromb.webblogg.se/
Postat av: Lissie

Håller med ovanstående, förstås, vikten är obetydlig, men samtidigt finns det väl ingen människa som skulle känna sig trygg i att inte veta om man någonsin slutar gå upp i vikt?



Kroppen kanske vill ha en viss "felmarginal", om man tidigare varit underviktig? För att snart kanske det kommer en ny svältperiod och då är det väl lika bra att vara på den säkra sidan. Men om man sedan vänjer kroppen vid att den får mat under en längre period kanske kroppen inte behöver "felmarginalen" längre? Bara en tanke. Inte för att jag ens tror att du har en sån marginal, utan att kroppen möjligtvis kan vara i obalans ett bra tag efter att man börjat äta bra. Äsch, ska sluta svamla. Kram

2011-11-05 @ 22:13:04
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Agnes

Katarina? Vi gick på samma Multi Family-behandling på SCÄ :)

2011-11-07 @ 12:20:37
URL: http://tromb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0