mat

Och det som stör mig mest är allt prat om mat och allt som är himl healthy. Alla har en åsikt men jag vet ju att de har FEL FEL FEL, för jag vet att man kan äta allt men varierat och att quorn inte är så bra som folk tror och jag blir så irriterad. Och alla pratar om att man inte ska äta äppelpaj och desserter, alla kommenterar att det där ska du väl inte äta? Trodde det var fixerat i Sverige, men svenskar som åker utomlands måste prata om det jämt och ständigt. Och samma sak med dessa engelsmän. Lärarna pratar om allt som är healthy, och ja det är väl kanske sjysst att är bra mat för kroppen men gör det inte till en grej att onyttigt är förbjudet. Jag har redan förbjudit det för mig själv sjukt länge. Jag behöver inte att någon kommer och predikar om hur bra det är att stå emot igen. Och så vet ingen att där sitter jag och är/har varit ätstörd. Och jag måste spela med när min värdmamma berättar hur hon står framför tvn och tränar till dvdn "fat attack" Vad fan är det för fel på denna värld?

Kommentarer
Postat av: Tove

tycker du ska få ett rejält psykbryt. säg till henne att.. säg som det är. berätta vad du VET och varför.. ge det ett försök, kanske förstår hon inte, eller bara pyttelite, men det är värt att låta henne veta, för fan att dom ska få dig ångestfylld. det kommer INTE vara värt det, Therese. Tänk på saken i alla fall. Ifrågasätt åtminstone varför man inte ska få ha en balans mellan "onyttigheter" och "healthy stuff".. man äter för själen också, ju.



Kram

2011-09-23 @ 18:41:39
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: emma

Det må vara mycket fel med vår värld, men det är INGENTING fel med dig. Kom ihåg det. Dina åsikter är de mest värdefulla som finns för dig - låt ingen annan (minst av alla en kvinna som på fullt allvar har köpt en dvd som heter "fatattack") ändra på det. Du är så vacker. Såg på bilderna från den bloggen du länkade i din andra blogg, en bild där du står och skrattar och klappar händerna med en annan tjej - och du är så makalöst fin, tröttnar aldrig på att säga det. Hela du lyser, Thessi.

Kramar

2011-09-24 @ 02:26:19
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0